Om foreningen

Borgerbevægelsen mod en motorvej i Egholmlinjen er en ikke-partipolitisk, folkelig forening. Den er stiftet i 2011 af advokat Louise Faber.

Alle, der er imod en motorvej over Egholm og gennem Aalborg og Nørresundbys vestlige områder, er velkomne som medlemmer.

Egholmlinjens ulemper bliver konsekvent overset og nedtonet af dens tilhængere. Borgerbevægelsen giver dig en modvægt mod de herskende ”sandheder”. Borgerbevægelsen afslører løgne og fordrejninger i debatten og udfordrer forklaringerne.

Meld dig ind i Borgerbevægelsen, hvis du ikke vil nøjes med at blande dig i vores bys fremtid ved valget til byråd og Folketing hvert 4. år.

Bestyrelse

Borgerbevægelsen har en bestyrelse, som alle betalende medlemmer kan stille op til.

Bestyrelsesmedlemmer og talspersoner

MobilePay:

Borgerbevægelsens MobilePay-nummer: 452725

Vores arbejde

Hvert år afholder Borgerbevægelsen generalforsamling og fastlægger arbejdsopgaverne for det kommende år. Borgerbevægelsen afholder også medlemsmøder og vælgermøder op til folketings- og kommunalvalg.

Imellem generalforsamlingerne varetages arbejdet af bestyrelsen og Aktivgruppen.

Vores indsatser lige nu—

Borgerbevægelsen indsender klager i sager, der vedrører planlægning af en Egholmlinje. Blandt andet den opdaterede miljøvurdering (VVM) for Egholmlinjen, som vi mener er en pseudo-VVM.

Borgerbevægelsen oplyser om Aalborg Alliancens skattebetalte kampagne for en Egholmlinje.

Borgerbevægelsen deltager i den offentlige debat med opslag på sociale medier og debatindlæg i aviserne.

Borgerbevægelsen vil spille en aktiv rolle op til kommunal-, regionsråds- og Folketingsvalg.

83809571_10158270791903258_6750454752582041600_n.jpg

Stemningsbillede fra medlemsmødet januar 2019

Vores første deciderede medlemsmøde blev afholdt i Haraldslund. Mødet var særdeles velbesøgt. Ud over oplæg ved formand Louise Faber, bestyrelsesmedlem Karin Mette Petersen, samt underholdende indslag, var salen fyldt med stande med inspirerende indspark både inde og udefra.

Som medlem bliver du inviteret til lignende arrangementer i fremtiden⟶